پاسوور :|

  • ۲۲:۳۸

 

کیا بازی ورق رو بلدن و انجام میدن ؟!

من خودم متنفرم از این بازی و حالم بهم میخوره ازش :|:(

ولی نمیدونم چرا هر کی رو میبینم به این بازی کشش پیدا میکنه :|


فرشته ...
من یه زمانی بازی میکردم، یه چیزهایی هم بلدم ، ولی خیلی ساله بازی نمیکنم دیگه :)
توام ؟!:)
نوچ نوچ‌
من از همون بچگیم ازش بدم می اومد تا الان :|
بازیش واقعا رو اعصابه :|
همش داد و بیداد و بالا بردن صداست .
بماند که بعضی از فقها قبلنا اونا مجاز نمیدونستن
فاطمه :)
چرا تنفر؟بیایید یه دست بازی کنیم از شدت نفرت کاسته شه.
من الان پاک یادم رفته پنج شیش سال پیش بوده آخرین بار. یه زمانی خیلی بازی می کردم.بعضی موقع ها خیلی خوش میگذشت مخصوصا وقتی دسته جمعی بازی می کردیم.
یادش بخیررر 
حکم و یازده بلد بودم با بزرگترا بازی می کردم.
بعد یه بی بی سلامم بود اونم با بچه ها بازی می کردیم.
ارثیه گویا 
مادرم ازش بدش می اومد منم از اون بدتر ازش بدم میاد .
بماند بماند این بازی باعث سر و صدای خیلی آزار دهنده تو خونه ی ما میشه و مخل آسایشه .
بصورت خیلی افراطی بازی میکنن و این بازیشون رو اعصابمه :|
از صبح تا شب این آلودگی صوتی تو خونه ی آدم باشه اونوقت که توام ازش بدت میاد :|
فکر کن از ساعت ۹ صبح این بازی رو با داد و بیداد و جیغ و سر و صدا بازی میکنن گاهی تا یک شب !!

من خدا رو شکر هیچ کدومشون رو بلد نیستم و بسمت این بازی نرفتم و نمیرم.


بهارنارنج :)
بازی به این باحالی:دی

زمان مامانت اینا قمار گونه بوده آخهالان نه
نیست اصلا اتفاقا 
گفتم دیگه بدلیل سر و صداش دوستش ندارم حتی این بازی باعث دعوا هم میشه تو خونه ی ما :|
آخه تو جای من باشی از ساعت ۹ تا ۱ شب این بازی پر سر و صدا دنبال کنی هم نظرت مثل من میشه 
بماند بماند وقتی بازی میکنن انگار مین منفجر میشه کل چیدمان خونه رو بهم میرزن :|
و کلی هم آت آشغال میدن بیرون :|


آره خب قمار نامیده میشد 
فکر کن  همین دلستر  من نمیخورم چون زمان مادر حرام بود الان نمیگم حرامه نه !
میگم چون باورش کردم اونو نمیتونم بخورم درصورتیکه حرام هم نیست .

بهارنارنج :)
البته ناگفته نماند اقایون خیلی جوگیر میشن بعضیاشون تو این بازی:|
متاسفانه دوماد دوم ما از اون آدم هاست که جوگیر میشه و کل خونه رو با صدای خودش و کل کل هاش بهم میریزه :|

فاطمه :)
علییی از صبح تا شب؟نه کره 
آخرش دو تا سه ساعت..اونم مثلا یه دورهمی ای چیزی...مزه بازی همو به سر و صدا و کری خوندناشه ولی آخه اوجور :/معلومه که نفرت انگیزه بعد خودتم بازی نکنی که دیگه هیچی.
+ببین خانوم شال و کلاتو سر کن بیام ببرمت. چَنی ظلم؟تا کییی؟
دقیقا از ۹ صبح تا بعضی شبا یک شب .
چون جمعیت هم زیاده ۴ به ۴ حساب کنی تا یک شب این بازی در جریانه :|
من حوصله اینجور بازی که آلودگی صوتی بدی داره ندارم و کلا ازش دوری میکنم :|
+

سرده مگه ؟!:))
شال و کلاه ؟:))

کجا میخوای منو ببری ؟:دی
+

برای همینه میگم دعا کنین برام سال دیگه نوروز خونه ی جناب ایکس داماد خوشبخت :دی باشم :))))

گلِ کویر
منم ازش بدم میاد :/ 
خیلییییی مسخره ست خیلییییی
بزن قدش ✋
یه هم رای پیدا شد بلاخره :))

خیلیییی مسخره است خیلی آزار دهنده و بد :|
فرشته ...
اتفاقا من دوست داشتم، می‌نشستیم دور هم و دسته جمعی بازی میکردیم، بعد هرگاه من خیلی بد بازی میکردم اوایل یه چیزی میگفتن، یه سری یکی از بچه‌ها روبروم بود وقتی باختیم با حرص گفت اشکال نداره،بازی کن، بازی کن خونه‌ام رو که سرش نذاشتم :))) دیگه داشتم از مرحله‌ی یادگیری به مهارت می‌رسیدم که گذاشتم کنار، بخاطر همون مشکل فقهیش بازی نمیکنم، قبلا نمیدونستم ، یه روزی ازاد بشه باز بازی میکنم :))
الان سمیرا گفت حرام نیست آزاده برو بازی کن :دی
ولی خدایی سکوت رو رعایت کنید و در عین آرامش بازی کنید .
ممنونم از همکاری صمیمانه تان :)))


گلِ کویر
آره بابا چیه آخه بازی فقط شطرنج درکمال آرامش و با کلاس :)
دقیقا شطرنج :))

شطرنج فکری است و بی سر و صدا :)


حـ . آرمان (استاد بزرگ)
این بازی که انواع مختلف داره ...
منم خیلی از انواعش رو بلدم اما بنابه دلایلی هیچوقت بازی نمیکنم :)
آره انواع مختلف حکم (چون از صداها شنیدم میگم ) 
و بی بی اگر اشتباه نکنم و الی آخر داره .
دلایل چی ؟
چطور بلدین وقتی بازی نکردین ؟!🤔
فاطمه :)
ببرمت دم خونه جناب ایکس دیگه.بخدا فقط نقش شوفر رو ایفا می کنم می رسونمت و بر می گردم فورا بی مکث.
+چون با موتور میخوا بیام سراغت گُل کاریشم کردم.هرچند که اینجا که منم سرده ولی  این یه اصطلاحه به هرکی میخوا بگیم حاضرشو میگیم شال و کلاه کن.:))
خانه دوست کجاست ؟!
نرسیده به درخت کوچه باغی است که از خواب خدا سبزتر است .
و در آن عشق به اندازه پرهای صداقت آبی است .


+

:))

حـ . آرمان (استاد بزرگ)
منظورم از انواع مختلف اون چهارتا نماد کارتها نیست ...
منظورم انواع بازیهایی است که با کارتها میشه انجام داد مثل حکم و پاسور و ... 
نخوردیم نون گندم ولی دیدیم دست مردم :)
من منظور رو که گرفتم نمادها رو .

+
بلی بلی 
جوابتون خوب بود :)
ممنونم بابت ضرب المثل فوق 
فاطمه :)
من تحمل ندارم تا سال دیگه نوروز همو تو این ماه عزیز پیوندتان مبارک و گیلی لی لی..


میگم نوروز سال دیگه تو خونه خودمون عید بگیریم اصلا :))

منم تحمل ندارم حتی 🙈:)))
ممنونم ایشالا تو همین ماه شعبان و رجب مثلا :))
چه شود ؟!:))
بشود مثلا شیرینی شما محفوظ است :))
دعا کن حالا :))
بیست و دو
من در دوران آشنایی با همسرم حرف بازی های خانوادگی و ایناشون بود فهمیده بودم ظاهرا بازی میکنن من اصلا چیزی بهش نگفته بودم که بازی کنه یا نکنه بعد خودش چون حس کرده بود من دوست ندارم دیگه هرگز بازی نکرد. ولیکن جا داره بگم منم متنفرم ازش. اصلا اونایی که بازیش میکنن از نظرم از من نیستن:|
خوبه من از تو هستم :دی 
😀😀

منم دوست دارم آقای ایکسی که میاد از این بازی خوشش نیاد اصلا !
اصلا چه معنی داره من از این بازی خوشم نیاد بعد اون خوشش بیاد ؟:دی 



سلام :)
برام از ته دل اینروزا دعا کن دلم بدجور نیازمند دعای خیرته.
ممنونم
فرشته ...
تا جایی که میدونم مشکل داره ولی :)
میشه مشکلاتش رو برای دوستانی که اصرار دارن مشکلی نداره بگی ؟!:)
بماند من خودمم بازی نمیکنم ها و اصلا دوستشم ندارم :|
فرشته ...
طبق نظر خیلی از مراجع حکم بازی با آلات قمار رو داره و بازی باهاش جایز نیست حتی اگر قماری صورت نگیره :)
قبلا شطرنج هم همین حالت رو داشت ولی امروزه نه دیگه :)
ممنونم 
ولی بعضی ها حکم رو متاسفانه بازی میکنن و اینکه  نظر مراجع تقلید رو هم قبول ندارند متاسفانه 
و‌خودشون یه پا مرجع تقلیدن حتی :|


آره شطرنج رو میدونم 



+

فرشته فاطمه برات پیام داده :)

فاطمه :)
فرشته سلام👋👋
منم یه اردو رفتم کرمانشاه از این دست فروشا تو پارک کنار طاق بستان بود یا نمیدونم بیستون پاسور خریدم برا خودم چقدرم خوشحال دقیقا بعد از اون خرید فهمیدم که مشکل داره بازی کردنش :/ حتی یه دستم باش بازی نکردم :(حالا نه اینکه خیلیی مذهبی باشم و اینا ولی حس خوبی نداشت دیگه و بازی نکردم.

از فاطمه به فرشته )))
@فرشته 

+

آفرین فرزندم :))



+

مرسی 
نه بابا ناراحت نشدم 
ممنونم ازت بابت دعای خیرت 💚😘
دیوانه ...
بازی با آلات قمار حرامه
تا حالا بازی نکردم 
فتوا از مرجع تقلید دیوانه !؟


منم 
هلما ...
منم زمان دانشگاه یکم یادگرفتم ولی بعدش یادم رفت. 
بهتر :دی 
چیه این بازی سرسام آور ؟! والا !!
فرشته ...
@فاطمه
عزیزم منم همچنین آدم‌ مذهبی نیستم، فقط دیدم این همه کار از دستم در میره و نمی‌تونم کنترلش کنم دیگه یه پاسور رو که میتونم انجام ندم، وقتی خوب نیست بازی نمیکنم، به همین سادگی، بازی‌های جایگزینش‌ هست :)
از فرشته به فاطمه 
@فاطمه 

+

آفرین 
یلدا ...
سلام باران جانم:*

من به طرز عجیبی بی استعدادم تو ورق بازی کردن...برای همین هیچوقت وارد بازی نمیشم...
ولی معتقدم مادامی که شرط بندی نداشته باشه، از اونجایی که باعث میشه خانواده به جای تلویزیون و گوشی و ... با هم شوخی کنن و با هم سرگرم باشن، خیلی هم خوبه ...
سلام بر یلدای خانوم نازنین :**

من نه استعدادش رو دارم نه حوصله اش !
خانواده ی منم همین اعتقادو دارند ولی منتها بدی این داستان اینکه افراط خیلی شدیدی دارند به این بازی !!
و از زمانی که بیدار میشن تا زمانی که میخوان بخوابن بازی میکنن و اونم با سر و صدا و کل و کل :|
کل خونه هم با سر و صدا بهم میرزن هیچ !
تمام مبلمان و چیدمان خونه رو هم بهم میرزن و کلا این بازی باعث مخل آسایش و آرامش ما شده و بس !!
بماند که همه رو از کار و زندگی هم میندازه !
اگر شوخی ها بر طبق اصول باشه خوبه ولی تا وقتی که این بازی رو انجام میدن اصول شوخی هم رعایت نمیکنن

شاید باور نکنید از دو روز قبل عید تا الان من تلویزیون نگاه نکردم فقط هم بخاطر شلوغی بیش از اندازه این بازی!
هر بازی اگر با اصول باشه اما اگر نباشه سرسام آوره
میم میم
سلام من فکر میکنم چون بلد نیستی و مدام میبازی ازش متنفری....
سلام 
شما مگه فکر هم میکنین ؟!
در جواب دوستان گفتم علت تنفرم رو !
بعدم من اصلا هیچوقت این  بازی رو انجام ندادم !


+
کپی پیست :
گفتم دیگه بدلیل سر و صداش دوستش ندارم حتی این بازی باعث دعوا هم میشه تو خونه ی ما :|
آخه شما جای من باشین از ساعت ۹ تا ۱ شب این بازی پر سر و صدا رو دنبال کنید  نظرتون مثل من میشه 
بماند بماند وقتی بازی میکنن انگار مین منفجر میشه کل چیدمان خونه رو بهم میرزن :|
و کلی هم آت آشغال میدن بیرون :|



میم میم
حالا چرا میزنی؟ 
شما اول زدین !!
من از خودم دفاع کردم فقط :))


+

اما علت اصلی داشت زدن شما :|:)
که بماند !
اگر ناراحت شدین عذر تقصیر
میم میم
ناراحت نشدم دردم اومد:))
دردتون بخوره تو سر دشمنانتون :دی 
**هلناز **
منم بلد نیستم
تو عمرمم حاضر نشدم بازی کنم :))) 
نسبت بهش خیلی مقاومت دارم :/ 
آفرین پس بزن قدش ✋
مثل خودمی هیچوقت حاضر نشدم بازی کنم حتی یاد بگیرم !
منم مقاوتم نسبت بهش روز به روز زیادتر میشه !!
روزهـا ..
خب شما هم (بدون پیش داوری و در نظر گرفتن چیزایی ک اذیتتون میکنه) یه بار با هدف یاد گرفتنش بشینید کنار اونایی ک بازی میکنن.. شاید نظرتون عوض شد..

کلا بازی خوبه.. سرگرمی و دلگرمی میاره...:)
به بهار نارنج هم گفتم : کپی پیست میکنم دوباره اینبار برای شما :

دلیل سر و صداش دوستش ندارم حتی این بازی باعث دعوا هم میشه تو خونه ی ما :|
آخه شما  جای من باشین  از ساعت ۹ تا ۱ شب این بازی پر سر و صدا دنبال کنید  نظرتون  مثل من میشه 
بماند بماند وقتی بازی میکنن انگار مین منفجر میشه کل چیدمان خونه رو بهم میرزن :|
و کلی هم آت آشغال میدن بیرون :|


در  قدیم قمار نامیده میشد . الان نیست !

فکر کنین   همین دلستر  من نمیخورم چون زمان مادر حرام بود الان نمیگم حرامه نه !
میگم چون باورش کردم اونو نمیتونم بخورم درصورتیکه حرام هم نیست .
ورق هم همین حالتو برام داره و وقتی از چیزی متنفرم نمیتونم برم دنبالش .
شطرنج و منچ و فوتبال دستی وقتی هست اون بازی برای من هیچه هیچ !
بازی که بدون اخلاق باشه بازی نیست ! و متاسفانه این بازی ورق ، اخلاق نداره متاسفانه البته در بین اهالی ذکور خانواده ام 
دیوانه ...
نخیر استفتائات حضرت آقا
ببین همه که مرجع تقلیدشون ایشون نیست نمیتونن قبول کنن !
درست نمیگم ؟!

بماند من خودم چه دین بگه چه نگه دوستش ندارم بازی کنم والسلام
دیوانه ...
نخیر حضرت امام و آیت الله بهجت و آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سیستانی هم نظرشون همینه :)
حضرت امام فوت کردند آیت الله بهجت هم همینطور
مرجع تقلید باید زنده باشه :))
می مونه مکارم و سیستانی و رهبر
ممکنه دوستان مراجع تقلیدشون اینا نباشه اونوقت رای شون این نیست.
من مرجع تقلیدم  مادرمه که اونو حرام اعلام کرده :))
و تا قیام قیامت بعید میدونم بازی کنم با استنباط این حرف مادرم :)
ولی بقیه مردم خودشون میدونن و بس !
دیوانه ...
باقی موندن بر مرجع تقلید میت جایز هست :))
لابد اونم رهبری فرمودن ؟!

دیوانه ...
نخیر مورد اتفاق تمامی فقهاست 
 ولی من تا جاییکه یادمه فقها باید زنده میبودن والسلام نامه تمام 
تمامی فقها شامل همون مکارم و سیستانی و رهبره دیگه البته از نظر شما

بگم سیستانی رو قبلا دوست داشتم الان ندارم چراش بماند.
مکارم رو که اصلا ازش خوشم نمیاد اینم چراش بماند.


بماند که من توضیح مسائل امام خمینی و مرحوم بهجت رو بیشتر از هر کسی قبول دارم تا باقی فقها و بازم بماند تو اینمورد (بازی ورق ) حرف من ، حرف مادرمه تمام شد و رفت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
ﺩﻟﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ و ﺑﻮﯼ ﮔﻞﻫﺎﯼ ﭼﺎﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯﺵ ﻭ ﺻﺪﺍﯼ ﭼﺮﺧﺶ ﭼﺮﺥ ﺧﯿﺎﻃﯽ ﺍﺵ ﮐﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﯽ ﺩﻭﺧﺖ
ﺩﻟﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺗﺎ ﻋﻄﺮ ﯾﺎﺱ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﯾﻮﺍﻥ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﯿﻬﻤﺎﻥ ﮐﻨﺪ
ﺩﻟﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﻪ ﻻﻻﯾﯽ ﻫﺎﯾﺶ ﺧﻮﺍﺏ ﻏﻔﻠﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻣﯽ ﭘﺮﺍﻧﺪ
ﺩﻟﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﺯﻥ ﺭﺍﺳﺖ ﻗﺎﻣﺖ ﻋﺎﺷﻖ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ
ﺑﮕﺬﺍﺭ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﮐﻮﺩﮐﯿﻢ ﺑﺨﻨﺪﻧﺪ
ﺩﻟﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ.
Designed By Erfan Powered by Bayan